Regulamin Sklepu internetowego Pracownia Pani Bo.
§ 1
Definicje
-
Sprzedawca – Monika Boba prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Pracownia Pani Bo. Rękodzieło Artystyczne Monika Boba, ul. Pyrzowiec 18, 43-607 Jaworzno, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej, posiadająca NIP 6321160130 REGON 389245131
-
Pracownia Pani Bo. – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną https://panibo.pl
-
Kupujący – każdy podmiot składający Zamówienie w sklepie internetowym (Konsument lub osoba nieposiadająca statusu Konsumenta).
-
Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego Pracownia Pani Bo.) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego).
-
Punkt Odbioru – punkt znajdujący się przy ul. Pyrzowiec 18, 43-607 Jaworzno.
-
Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
Regulamin – niniejszy regulamin.
-
Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na założeniu przez Kupującego konta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Pracownia Pani Bo.
-
Towar – rzecz ruchoma, dostępna w sprzedaży w Pracowni Pani Bo., w szczególności ręcznie robiona ceramika, przedmioty witrażowe, dziane i malowane.
-
Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży Towarów na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego Pracownia Pani Bo., określające co najmniej rodzaj i liczbę Towarów.
§ 2
Postanowienia ogólne
-
Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towarów znajdującym się w sklepie internetowym Pracownia Pani Bo. oraz zasady korzystania ze sklepu internetowego Pracownia Pani Bo.
-
Do zawarcia umowy sprzedaży oraz korzystania z Pracowni Pani Bo. niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, poczty e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron www. Aby w pełni skorzystać z możliwości oferowanych przez Pracownię Pani Bo., Kupujący powinien korzystać z aktualnej przeglądarki internetowej, włączyć obsługę języka JavaScript, ramek i stylów CSS, a także włączyć obsługę okien wyskakujących (pop-up windows) dla opcji płatności kartami płatniczymi on-line.
-
Koszty wynikające z korzystania z sieci Internet przez Kupującego uzależnione są od cennika operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usługi dostępu do Internetu, z którego korzysta Kupujący i obciążają go osobiście.
-
Sprzedawca może porozumiewać się z Kupującym, a Kupujący ze Sprzedawcą poprzez pocztę e-mail ([email protected]), formularz kontaktowy oraz osobiście i pisemnie listem na adres Pracowni Pani Bo.
-
Wszelka korespondencja elektroniczna wysyłana przez Sprzedawcę podlega ochronie antywirusowej i kierowana jest wyłącznie do określonego Kupującego.
-
Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane w sklepie internetowym Pracownia Pani Bo. w chwili składania zamówienia.
-
Wszystkie Towary prezentowane w sklepie Pracownia Pani Bo. są wolne od wad.
-
Ceny prezentowane w sklepie internetowym podawane są w polskich złotych. Podane na karcie Towaru ceny nie zawierają kosztów dostawy.
-
Podana w opisie Towaru waga 1 kg ma charakter jedynie szacunkowy i służy tylko i wyłącznie do celów organizacyjnych, związanych z wysyłką.
-
Kupujący składając Zamówienie za pomocą sklepu internetowego Pracownia Pani Bo., składa ofertę kupna określonego Towaru na warunkach podanych w opisie Towaru.
-
Sprzedawca dokonuje sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego Pracownia Pani Bo. na terenie Polski z dostawą Towarów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny Towarów, wprowadzania oraz wycofania Towarów, udzielania rabatów na poszczególne Towary oraz przeprowadzania i odwoływania promocji w sklepie internetowym Pracownia Pani Bo. Nie ogranicza to jednak w żaden sposób praw nabytych przez Kupujących: tj. zmiany nie dotyczą Zamówień, które zostały złożone.
-
W celu pełnego korzystania ze wszystkich możliwości sklepu internetowego Pracownia Pani Bo., Kupujący może dokonać Rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego. Rejestracja jest jednorazowa i nie jest konieczna do składania Zamówień w sklepie internetowym Pracownia Pani Bo. Kolejne Zamówienia realizowane są na podstawie logowania Kupującego do sklepu Pracownia Pani Bo.
-
Zakazuje się osobom korzystającym ze sklepu Pracownia Pani Bo. (w tym Kupującym) zamieszczania w nim treści bezprawnych.
§ 3
Składanie Zamówień
-
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia.
Zamówienia złożone w dni ustawowo wolne od pracy rozpatrywane są w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym Zamówienie zostało złożone.
-
Sprzedawca umożliwia składnie Zamówień za pośrednictwem sklepu internetowego Pracownia Pani Bo. wypełniając interaktywny formularz Zamówienia (dodając wybrany Towar poprzez ikonę „Do koszyka” i wykonując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane na stronie komunikaty i informacje, aż do kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę”).
-
Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu Sklepu przez Kupującego.
-
Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
-
Po złożeniu Zamówienia poprzez sklep internetowy Kupujący otrzymuje e-mail zawierający wszystkie istotne warunki umowy sprzedaży, potwierdzające przyjęcie Zamówienia do realizacji i zawarcie umowy sprzedaży Towarów.
-
Sprzedawca udostępnia następujące sposoby realizacji płatności:
1) gotówką przy odbiorze osobistym w Punkcie Odbioru;
2) przelewem przy pomocy serwisu Przelewy24.pl (spółka PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-327), przy ul. Kanclerskiej 15, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887);
-
Informacje o kosztach dostawy są uwidaczniane w procedurze składania Zamówienia (w interaktywnym formularzu). Koszty dostawy doliczane są do ceny Towaru i ponoszone są przez Kupującego (z wyjątkiem osobistego odbioru Towaru, gdzie koszty te dla Kupującego wynoszą 0,00 zł).
§ 4
Realizacja Zamówień
-
Warunkiem realizacji Zamówienia złożonego przez Kupującego jest podanie przy wypełnianiu interaktywnego formularza prawdziwych danych osobowych i kontaktowych (umożliwiających weryfikację i potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji).
-
W przypadku błędnego lub niedostatecznego wypełnienia interaktywnego formularza Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby skontaktować się z Kupującym w celu potwierdzenia złożenia Zamówienia. Jeśli zamówienia nie będzie można potwierdzić w terminie 5 (pięciu) dni z uwagi na brak możliwości kontaktu z Kupującym oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
-
W przypadku wykonania prac na zamówienie specjalne, Kupujący może być poproszony o dokonanie wpłaty zadatku. Wysokość zadatku będzie ustalona indywidualnie. Zadatek nie ulega zwrotowi, w przypadku gdy do sfinalizowania umowy sprzedaży nie dojdzie z winy Kupującego. W przypadku gdy wina będzie leżała po stronie Pracowni Pani Bo. zadatek zostanie zwrócony.
Szczegóły dotyczące zamówień specjalnych znajdują się poniżej niniejszego Regulaminu – w załączniku nr 1.
-
Procedura realizacji Zamówienia zostaje uruchomiona po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji. W przypadku zamówień płatnych przelewem następuje to nie wcześniej niż po zaksięgowaniu zapłaty ceny na koncie Sprzedawcy.
-
Czas realizacji Zamówienia wynosi 7 dni roboczych. W przypadku Towarów wykonanych na zamówienie specjalne czas wysłania będzie ustalony indywidualnie z Kupującym.
-
Dowodem dokonania zakupu jest paragon lub faktura, które Kupujący otrzymuje wraz z Towarem.
-
Sprzedawca ma możliwość przesłania Konsumentowi potwierdzenia zawarcia umowy sprzedaży w formie elektronicznej, najpóźniej w momencie dostarczenia Towaru.
-
Sprzedawca realizuje dostawę Towarów poprzez:
-
paczkomaty Inpost
-
firmę kurierską,
-
Pocztę Polską,
-
odbiór osobisty przez Kupującego w Punkcie Odbioru – we wskazanym terminie realizacji zamówienia, a w przypadku gdy Sprzedawca wskazał termin wysłania Towaru – w tym terminie.
-
Miejscem spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę jest wskazane przez Kupującego w procedurze składania Zamówienia miejsca odbioru Towaru (adres dostawy).
-
Odbierając dostarczoną przez kuriera przesyłkę Kupujący obowiązany jest ją zbadać (na podstawie art. 545 §2 Kodeksu cywilnego). W przypadku uszkodzenia przesyłki Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sprzedawcy. Brak sporządzenia protokołu szkody nie jest równoznaczny z wygaśnięciem prawa Konsumenta do złożenia reklamacji w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki; protokół jest jednak pomocny w procedurze reklamacji. Brak protokołu uszkodzenia przesyłki może utrudnić Konsumentowi dochodzenie ewentualnych roszczeń od Sprzedawcy oraz ustalenie osoby odpowiedzialnej na uszkodzenie przesyłki. Reklamacje w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki złożone przez Kupujących niebędących Konsumentami, bez załączonego protokołu szkody, nie będą rozpatrywane.
-
Towary ceramiczne trójwymiarowe, o dużych rozmiarach, pakowane są i wysyłane osobno, z uwagi na konieczność wyeliminowania możliwości ich uszkodzenia w trakcie transportu. Nie ma możliwości pakowania dwóch lub więcej tego typu Towarów w jedną przesyłkę. Do każdej przesyłki osobno doliczane są koszty dostawy.
§ 5
Rękojmia i gwarancja
-
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego za wady fizyczne lub prawne zakupionego Towaru (rękojmia), na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, w szczególności w przepisach art. 556 oraz art. 5561 – 5563 KC.
-
Kupującemu z tytułu rękojmi przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego Towaru.
-
Reklamacja może być złożona za pomocą poczty e-mail: [email protected] lub pisemnie na adres: ul. Pyrzowiec 18, 43-607 Jaworzno
-
Przed złożeniem reklamacji zalecane jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail: [email protected]l – pomoże to w sprawniejszym rozpatrzeniu reklamacji.
-
Składając reklamację Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Kupującego, numeru Zamówienia, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży bądź jego kserokopii. Reklamacje złożone przez Kupującego niebędącego Konsumentem, bez załączonego dokumentu sprzedaży, nie będą rozpatrywane.
-
W razie konieczności uzupełnienia ewentualnych braków reklamacji – Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Kupującym w sposób wskazany w § 2 ust. 4 Regulaminu.
-
Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany dostarczyć rzecz wadliwą do siedziby Sprzedawcy.
-
Przesyłkę z reklamowanym Towarem należy przekazać do Sprzedawcy osobiście bądź przesłać przesyłką kurierską lub pocztową poleconą. Konsument ponosi odpowiedzialność zagubienia paczki wysłanej zwykłym listem poleconym.
-
Reklamacje z tytułu rękojmi rozpatrywane są zgodnie z treścią ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu cywilnego, w terminie do 14 dni od dnia otrzymania Towaru.
-
Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres lub w inny wskazany przez Klienta sposób, w szczególności na adres e-mail podany przez Klienta.
-
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać, między innymi, z:
-
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz inspektoratów znajduje się pod następującym adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,
-
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,
-
bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów,
-
internetowej platformy ODR dostępnej pod następującym adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
-
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę w formie pisemnej (na papierze) lub elektronicznie (za pośrednictwem poczty e-mail) w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.
§ 6
Odstąpienie od umowy
-
Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych u Sprzedawcy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik).
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Sprzedawcę tj. Pracownia Pani Bo. Rękodzieło Artystyczne Monika Boba, ul. Pyrzowiec 18, 43-607 Jaworzno, adres e-mail: [email protected] o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
-
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (załącznik nr 2), umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy (tj. 14 dni).
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
c) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
-
W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
-
Przesyłkę ze zwrotem zaleca się przesłać do Sprzedawcy przesyłką kurierską lub pocztową poleconą. Konsument ponosi odpowiedzialność zagubienia paczki wysłanej zwykłym listem pocztowym.
-
Przesyłkę należy zapakować i zabezpieczyć w sposób eliminujący niebezpieczeństwo dotarcia jej do Sprzedawcy w stanie nieuszkodzonym.
Konsument ponosi odpowiedzialność za przesyłki nieodpowiednio zapakowane, w następstwie czego Sprzedawcy zwracany jest Towar uszkodzony. W takim przypadku Sprzedawca nie dokonuje zwrotu otrzymanych od Konsumenta płatności.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
-
W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi płatność za Towar niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu przez Konsumenta prawa odstąpienia od umowy.
-
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru – zgodnie z cennikiem przewoźnika, przy pomocy którego Konsument dostarcza zwracany Towar do Sprzedawcy, tj. Konsument odsyła Towar do Sprzedawcy na własny koszt, który nie podlega zwrotowi.
-
Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jaki został przez Konsumenta użyty w pierwotnej transakcji, chyba, że wyraźnie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru.
-
Kupujący nieposiadający statusu Konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni. Wobec Kupujących zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 7
Postanowienia końcowe
-
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
-
Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
-
Regulamin dostępny jest dla wszystkich Kupujących w wersji elektronicznej na stronach Pracowni Pani Bo. https://panibo.pl
-
Każdorazowo składane w sklepie internetowym Pracownia Pani Bo. zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga każdorazowo osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
-
Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu są zawierane w języku polskim.
-
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
-
Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest wyłączona.
-
W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Szczegóły dotyczące zamówień specjalnych – załącznik nr 1 do Regulaminu
Szanowni Państwo,
w przypadku, gdy jakaś praca, która została sprzedana, w jakiś szczególny sposób przypadła Wam do gustu, istnieje możliwość zamówienia podobnej. Z pewnością będzie się ona nieznacznie różnić od prezentowanej na stronie, gdyż z uwagi na ręczne wykonanie nie ma możliwości wykonania identycznej, co zdecydowanie odróżnia prace rękodzielnicze od produkcji masowej.
Jeśli wyrażają Państwo takie życzenie jestem w stanie wykonać podobną pracę, czy też dokonać drobnych modyfikacji w istniejących projektach, albo też zaproponować własny pomysł bądź nawet zrealizować Państwa pomysł.
W takich wypadkach proszę o kontakt mailowy: [email protected]l
Czas oczekiwania na specjalne zamówienie jest ustalany indywidualnie dla danej pracy.
W przypadku drobnych zmian czy modyfikacji w projekcie cena wzrasta o 10%, a w przypadku całkiem nowego projektu cena zostanie ustalona z Klientem przed przystąpieniem do realizacji.
Wzór formularza odstąpienia od umowy – załącznik nr 2 do Regulaminu
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Pracownia Pani Bo. Rękodzieło Artystyczne Monika Boba,
ul. Pyrzowiec 18, 43-607 Jaworzno
adres email: [email protected]
– Ja………………………..niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)/ o świadczenie następującej usługi (*)/ o dostarczenie treści cyfrowych w postaci (*):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru (*) ………………………………………………………
– Imię i nazwisko Konsumenta: ……………………………………………………………….
– Adres Konsumenta:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Podpis Konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data……………………………..
(*) – niepotrzebne skreślić
Regulamin obowiązuje od 27.07.2021 r.